söndag 8 mars 2015

Mitt liv som medveten konsument

Jag har blivit en medveten, lite kaxig konsument. Med kaxig menar jag säga  ifrån, mer som "rätt ska vara rätt".
Hela mitt liv har jag varit mesig, inte sagt ifrån eller klagat. Aldrig.
Smakade det bra ?! Javisst det var gott. Fast det var bränt eller inte välstekt osv
Nej, det är slut med det nu. Kunden har rätt.

Hyrde film på Konsum för 10kr, men dom hittade inte filmen. Då sa jag "då går jag och lånar en annan film för 10kr" självklart tog jag en från topplistan som var dyrare. Det var inga problem.

Var på Öb och kassörskan sa att jag inte kunde använde kuponger när det var erbjudande i butik. Det kan jag visst det men jag får bara använda en kupong.

Idag på Ica Maxi gick inte Mediterranean Moments in för 10 kr utan för 27kr. Det stod inget om att det var vissa flaskor varken i reklambladet eller vid duschtvålarna. Så det fungerade till sist, trist eftersom det var sista dagen idag, undrar hur många som blivit lurade. Jag handlade så lite så jag märkte det direkt. Kan bli svettigt när man hör hur kön suckar, muttrar, men jag är så nöjd över mina köp !!!

Och idag skrev jag en reklammation . Får se hur det går om man får någon respons.

Det är ett nytt och spännande liv. Borde läsa på konsumentregler så jag vet.

Palmolive x 3  15kr
Softlan   5kr
Vindruvor 0kr
Färsk pasta x 2  6kr
Totalt 26kr 

2 kommentarer:

  1. Gillar din attityd. Helt rätt. Man ska ha det man är berättigad till....:) Jag brukar skicka reklamationer om jag upptäcker fel. Det brukar aldrig vara några problem. Man får upprättelse...så länge man är ärlig bara. Skriv sen hur det går. Bra handling där :) Jag fick en gratisvara på Willys+ idag....i appen. Tänk att man kan bli så löjligt glad för så lite / Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Ja dags att ta sig ton ha ha ha =)
    Gratis är roligt. Lite adrenalin framkallande ibland har jag märkt.

    SvaraRadera