torsdag 19 mars 2015

Att gå hemma och posten

Jag går hemma hela dagarna. 
Har varaktig sjukersättning på halvtid och går under LSS. Det är svårt med sysselsättning och jobb även om kommunen är skyldig att ordna det till mig. 
Helst vill jag vara oberoende, ha en inkomst. Något att gå till och komma hem, ta helg när jag går hem på fredagen. Framförallt slippa försörjningsstöd.
Jag har fått en bra struktur och rutin i dagarna, för jag har börjat gå ut med en hund några gånger i veckan. Nu måste jag gå upp, ge mig av, gå promenad och gå hem.
En helt annan kvalité. Frisk luft, sällskap, promenad och en liten slant. 

Det är en höjdpunkt varje dag när posten kommer. Lite som när man var liten och hade brevvänner. Det kunde komma något till mig. Precis så är det nu, något kan komma till mig. Något roligt något annat och annorlunda, inte bara räkningar.
Igår fick jag Amelia och idag en kasse att samla återvinning i. Kassen fick jag för att jag kom med idéer angående återvinning.
Det är som små presenter som bara dimper ner, plötsligt och oförutsett. Jag blir så glad !!!



2 kommentarer:

  1. Härligt att någon fortfarande är glad för något litet när alla idag bara ska ha mer och mer. Är du med i Gratisklipp & Kuponger på facebook? Gå med där. Vi är en härlig grupp med många tips och idéer. Ha en riktigt fin helg / Monica

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Monica, jag har ansökt om det nu.
    En toppen helg till dig med, här är det vinter igen :P

    SvaraRadera