fredag 2 januari 2015

Kostnad mobiltelefoni

Kontantkort 

Mobiltelefoni är en stor kostnad för många som man inte ska glömma att se över.
Med kontantkort kan telefonräkningen inte bli dyrare än det du redan betalt i förskott. 
Flera gånger har jag blivit  påhoppad på stan av människor som vill att jag ska byta abonnemang eller operatör. När jag talar om att jag klarar mig på comviq kompis 75 kr i månaden blir svaret Grattis du kan aldrig få det billigare. 
Nu har jag bytt till comviq fastpris 145 kr i månaden eftersom det ofta hände att jag fick tanka på, men fortfarande kontantkort. 

Jag vet också att det är skitprat och säljteknik när dom kommer fram och att jag får aldrig, aldrig släppa garden. Det är bara att gå därifrån, säga nej tack. 
Ge dig aldrig in i ett samtal, jag vet flera som blivit lurande och sitter med dubbelt så dyra räkningar i slutänden.

Många har väldigt dyra telefonräkningar, kanske betalar dom för telefonen i sitt abonnemang eller har inte fria samtal och sms. 
Självklart  är det surfen som drar iväg kostnaden.
Behöver man vara uppkopplad hela tiden, spela spel och vara på FB.
Dyra leksaker det där.

Jag vill slå ett slag för den gamla hederliga mobilen, 
min egen på bilden =)
Min mobil tål att tappas tror knappt att skärmen kan gå sönder, tål kyla, kan jag ha i framfickan på byxorna och jag kan bli nådd lika bra via samtal eller sms som någon annan.











6 kommentarer:

  1. tips om gratis telefoni :-) du kollar bara på lite reklam. värt att kika på iaf :-) http://wifog.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt intressant. Kan du kontakta mig ? via Facebook eller mail ? Vill höra lite mer =)

      Radera
    2. jag vet inte så mycket tyvärr. har bara hittat detta på nätet. beställde till min som men insåg att hans telefon vart låst så fick inte använt simkortet. men sidan har bra info. och har för mig att dom har en fb sida med där du säkert kan få mer info :-)

      Radera
    3. Toppen. ska kolla runt lite. låter fantastiskt =)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera