onsdag 14 januari 2015

Gratis nöjen

Biblioteket


Det absolut bästa, roligaste och billigaste stället att gå till är biblioteket.
Låna böcker/ ljudböcker,  läsa dagstidningar, låna "månads tidningar", låna film, kopiera, låna dator, skriva ut från datorn, låna dator med släktforskningsprogram, gratis wifi, billigt café med härlig utsikt.
Ibland är jag inne snabbt för att återlämna något och ibland är jag där länge, väljer bok eller film omsorgsfullt, skriver ut något från datorn, kopierar, lånar släktforskarrummet, fikar.
Hemifrån kan man också använda sig av biblioteket, man kan beställa, låna om och det finns en massa 
e-tjänster;  bok, ljudbok, tidningar, musik.


Jag har inte sett bibliotekets alla filmer, men många. Film är ett av mina intressen  och  urvalet är bra. Det kostar ingenting att låna, och maxlån fem filmer i sju dagar.


Sist valde jag en serie, Barnmorskan i East End, som jag blev förvånadsvärt förtjust i 
så jag måste ner och se om säsong 2 är inne =)

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar