tisdag 20 januari 2015

Ansökan om försörjningsstöd

Den 20:e varje månad

är det dags att lämna in sin ansökan.
Det  tar mer tid och energi än vad man kan tro.
Då ska man redovisa inkomster och räkningar och andra utgifter, och skicka med  kvitton och kontoutdrag. Alla papper måste vara i ordning annars godkänns det inte.
Ibland har jag glömt fylla i t ex 0 för lön, glömt skriva datum osv då har dom hört av sig och jag har fått åka ner för att fylla i ansökan korrekt . Alla kvitton man får ska  lämnas in  t ex läkarbesök och att det är betalat med kort, apotekskvitto och receptspecifikation. Spara allt. Det har hänt att de flera månader efteråt vill ha apotekskvitton eftersom jag betalar det via PayEx . Det har också hänt att jag har sökt för sånt som inte beviljas t ex fritidskort till dottern, ett kort som gäller efter kl 19 på vardagar och på helger och lov.
Skaffa en pärm och sätt in alla räkningar, kvitton, beslut, försäkringskassan mm Det har underlättat massor för mig.
Min dotter har studiebidrag och det räknas som hushållets gemensamma pengar. 

Det bästa idag, förutom att ansökan blev inlämnad, är att de hade Barnmorskan i East End säsong 2 inne på biblioteket.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar