måndag 26 januari 2015

Att ha något att göra

En hobby 

Det är viktigare nu än någonsin att ha ett intresse, en hobby, som man kan ägna sig åt emellanåt.
Eftersom jag bara är hemma och har svårt att ta mig ut ibland så händer det  ingenting. Jag träffar inga människor och jag gör inte alltid något. "Hur har din dag varit, vad har du gjort idag ?" "Den har varit ändlös och jag har inte gjort något mer än planerat middag." Självkänslan hamnar på botten.

Allt kostar inte en massa pengar. 
Man måste hitta sitt eget, det finns så mycket.

När det finns erbjudande så prenumererar jag ibland på en tidning. Det är lyx när den dimper ner i brevlådan.

Släktforskning är fantastiskt kul. Det är som en deckare, man letar spår för att kunna följa sin släkt tillbaka. Vilka levnadsöden man kan träffa på. Självklart är det en liten spänning angående hur långt bak i tiden man kan komma. "Jag släktforskar." "Hur långt bak har du kommit ?" Forskningen är mycket mer än så, det handlar om att få en helhet. För mig handlar det om att samla vissa släktingars berättelser, de jag tyckt varit extra intressanta. 
Biblioteket har datorer som man kan låna. På nätet finns det massor och ibland finns det gratis forskning under en helg t ex . Jag prenumererar på Arkiv Digital, brukar slå till när dom har erbjudande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar