söndag 8 februari 2015

Spara pengar på mat

Äta upp till minsta smula 


Man har ofta mer mat hemma än vad man tror. Nu ska jag  ta vara på allt och äta ur kylskåp, frys och skafferi.
Det ska bli spännande och se hur långt det räcker, en utmaning. I matkassan finns det 700kr och det ska räcka till 3 vuxna och minst 1 matlåda helst till lön den 25 februari. Varje måndag brukar jag bestämma mat genom att kolla reklambladen och frysen. Den här gången tänkte jag använda allt jag har först. 
Idag blir det bulgur (och ris om det behövs), rester från veckan och köttfärs från tacosen igår. Jag har inte tröttnat på tacos än, men vi äter det inte så ofta. Det blir ganska dyrt med alla grönsaker när det inte är säsong och köttfärsen om man inte hittar erbjudande eller drygar ut med t ex linser.
Igår var det tacos och Mello. Det var en stor besvikelse, vilka dåliga bidrag, får hoppas det blir bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar