måndag 9 februari 2015

Kuponger, kuponger, kuponger

Jag trodde aldrig att jag skulle hamna i kupongträsket,  

.....men nu är jag där.
Det är lite som att plocka svamp. Först hittar man inget men har man bara hittat första så ser man fler. Kupongerna faller inte alltid mig i smaken, men ibland är det själva letandet som är roligt. I lördags fick jag en present av min käresta, hon hade köpt en pärm med många plastfickor i så jag ska ha koll på kupongerna och sortera dom. Känns lite som när jag sparade på bokmärken ha ha ha. Jag behöver fylla mina dagar så att komma ut, kanske en promenad, och leta kuponger är ingen dum sysselsättning. Alla affärer har inte kuponger, jag vet inte riktigt varför. 
Min närmaste affär Konsum har nästan aldrig kuponger. 
Där sätter dom 30 % när varan ska gå ut och sänker aldrig till 50%, Jag har sett när de går runt och sänker priset, då brukar det vara en vagn full med varor som ska slängas tar jag för givet. Fruktansvärt att så mycket mat kastas.

Igår gjorde jag en tacogryta, det räckte till middag för två och tre lunchlådor, jag la i riset och bulgur. Enkelt, snabbt och gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar