torsdag 26 februari 2015

Mindre utgifter - mer i kassan

Handla och släng mindre !!!  
Det är en ganska enkel ekvation. Lite som att har man inte pengar kan man heller inte spendera några.
När man lever på försörjningsstöd får man tänka efter några gånger innan köp. Självklart har jag använt pengar på onödiga saker t ex gå till pizzan. 
Jag köper extremt lite som inte är mat eller förbrukningsvaror (jag handlar alltid det som är billigt) Till mig själv handlar jag i stort sett aldrig. Ibland faller jag för frestelsen att köpa böcker, pocketböcker, så nu under bokrean får jag verkligen hålla i mig. På secondhand kan man köpa böcker superbilligt och många av pocketböckerna är aldrig lästa, så det känns fräscht.  
Kläder, smink eller "skönhetsprodukter" handlar jag inte till mig själv.
Att införa ett köpstopp är en bra idé även om man har väldigt lite att konsumera för. Det handlar mycket om att vara medveten. 
Bra för plånboken och miljön. Många gillar att shoppa, själva köpet eller kanske jakten. Det finns dom som handlar kläder som bara hänger i garderoben eller kastar mat.
Behöver jag det här är frågan.




Den här fick jag i brevlådan igår.
Brev som det här är välkommet varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar