tisdag 13 oktober 2015

Testpilot Mobiloperatör Hallon

Har haft den nya operatören i snart 3 veckor.
Den har hittills inte imponerat på mig alls.
I det utlåtandet ska man ta med att jag är 48 år och ganska ointresserad av tekniska saker, jag kräver bara att dom fungerar. 
När dom inte fungerar blir det lite katastrof ibland.
Det har varit katastrof några gånger sedan jag bytte SIM kort och operatör.
När jag bytte så klarade mobilen inte av att jag hade 2 emailadresser, den slutade att uppdatera. Ibland kunde jag gå in och liksom manuellt uppdatera till enbart det senaste men jag såg ju glappet i datumen.
Autentiseringen misslyckades.
Jag brydde mig inte om det, men märkte att t ex Blogger inte fungerade. Det som var anknutet till en mailadress, började krångla.
Då kontaktade jag Hallons kundservice. Dom skickade mig inställningar för internet, jag svarade att jag hade internet och fick till svar att det var min telefon som var problemet. Det fungerade perfekt innan, så jag har svårt att tro att det är mobilen- trots min okunnighet.

I fredags krånglade telefonen i flera timmar. Jag kunde inte ringa, gå ut på internet, skicka sms eller ta emot något. Stängde av telefonen men det hjälpte inte.
Jag var tvungen att fabriksåterställa, eller jag o jag... med hjälp naturligtvis.
Men att fabriksåterställa innebär många risker och det gick inte alls bra.
Antingen är jag blåst, okunnig eller vad vet jag...allt på sms försvann och jag hade mycket pengar där i smskoder, apparna var kvar men jag kunde inte komma in i någon, alla foton var inte sparade på simkort.
Det känns faktiskt surt.

Om jag hade vetat detta så hade jag inte varit testpilot.
Nu har ju Hallon och min okunskap några veckor på sig, det kan faktiskt bara bli bättre nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar