måndag 26 oktober 2015

Hemlösa och Coca Colas julkampanj

Coca colas julkampanj är 1 november till 31 december.
För varje registrerad colakod så skänker coca cola pengar till Sveriges Stadsmissioner. 
Perfekt för alla som samlar colakoder för att få fina premier.
Pengarna ska gå till mat åt dom som är utsatta/hemlösa, under jul och 2016.
Målet är att coca cola ska bidra med upp till 100 000 måltider.

Jag tycker att det är stort.
Coca cola tog kontakt med och samarbetar nu med Sveriges Stadsmissioner.
Det kommer inte att påverka mig för att dricka mer cola men min syn på coca cola. 
Framför allt kommer jag att kunna följa allt arbete som Sveriges stadsmissioner gör och om utsatta/hemlösa som får det bättre.
Den här kampanjen gör mig glad !

"Vad gör kampanjen för skillnad :
Stadsmissionerna kommer i sina verksamheter att kunna bjuda deltagare på minst 100.000 måltider – till jul och under det kommande året. Hemlösa, missbrukare, ensamma och utsatta barn, äldre, kvinnor och män får ett riktigt mål mat i Stadsmissionernas verksamhet och är samtidigt del av en större gemenskap, känner tillhörighet. När det är möjligt lotsar Stadsmissionerna vidare så att deltagarna får hjälp att själva finna vägen tillbaka till hälsa, bostad, arbete och att vara en del av samhället."

Läs mer om kampanjen här, från Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner:

http://www.sverigesstadsmissioner.se/foretag/coca-cola-julkampanj-2015/fakta-om-julkampanj-2015/






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar