lördag 7 november 2015

Utvärdering Hallon Mobil Abonnemang

Utvärdering Hallon Mobil Abonnemang

Nu har jag fått pröva på det här abonnemanget i drygt 5 veckor.
Hallon Abonnemang Stor :
Fria samtal
Fria Sms/Mms
22GB data
299kr/månad

Jag är 48 år, totalt oteknisk och använder, jämfört med min tonårsdotter, min mobil måttligt.
Under dessa veckor har jag använt mobilen flitigt och behövt en hel del hjälp.
Bland annat fick jag mycket problem med att jag bytte simkort, det ställde till det i telefonen.
Mobilen klarade plötsligt inte av att ha två mejladresser. Den klarade inte av att uppdatera, ett tag kunde jag liksom uppdatera manuellt via mejl men såg hur långa perioder som inte blivit uppdaterade,  Blogger fungerade inte osv
Med förra simkortet var det inga problem. Varför blev det så ?
Autentiseringen misslyckades stod det.
Jag kontaktade Hallon, via kundtjänst som är en mejlkontakt.
Fick svar att det var fel på min mobil.

Min mobil började uppträda alltmer konstigt. Allt frös. Kunde inte göra något, då stängde den ner. Blev tvungen att fabriksåterställa den, vilket krånglade till det rejält för mig.
Allt försvann. Appar var kvar men krävde att jag skulle logga in, alla sms försvann ,jag hade samlat på mig en del smskuponger på gratis mat, alla foton tagna det senaste året försvann.
Jo jag har minneskort vet inte hur jag lyckats med fotona men det har jag gjort.
MEN autentiseringen lyckades ! Så jag kunde ha två mejladresser som uppdaterades.

Ringa och bli uppringd fungerar perfekt.
Sms har det hänt flera gånger att jag inte fått eller det har inte kommit fram, men det har jag hört andra säga med andra abonnemang. Inte vanligt, men det händer. Tycker det har hänt mig ofta bara.

22GB data är ett paradis. Behöver aldrig vara utan internet i slutet av månaden någonsin !

Jag fick ett erbjudande om att få 3 månader för 149kr/ månad från hallon som efter det skulle övergå till ordinarie 299kr/månad.
Det stod att jag kunde säga upp abonnemanget när som helst, så jag skickade ett mejl till kundtjänst 5 november kl 9.15 och frågade om jag kunde säga upp abonnemanget sista februari.
Fick svar 6 november 15:58 att det kunde dom inte svara på utan mobilnummer och mitt personnummer, trots att jag skrev att jag var testpilot via Smartson.
Jaha, då vet jag att jag inte kan få information förrän tidigast måndag, antagligen tisdag.
Det där med ingen bindningstid är fortfarande oklart.

”Vårt mål är att ge dig svar inom 1-2 arbetsdagar.
Bråttom? Chatta med oss vardagar 9-16: hallon.se/chat
Här är svar på de vanligaste frågorna: hallon.se/kundservice

Jodå, det har fungerat.
Hallon faller på att de inte har en kundtjänst man kan ringa.
Jag kommer inte välja att ha abonnemanget kvar. 
Finns ingen möjlighet för mig att göra av med 22GB och då blir 299kr i månaden mycket. 
Kanske åldern gör att jag inte har samma behov.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar