söndag 28 december 2014

Försörjningsstöd

Jag trodde aldrig att jag skulle leva på försörjningsstöd, socialbidrag, socpengar alltså existensminimum.
Det fanns inte i min värld. Dom som hade försörjningsstöd i min värld var t ex dom som inte ville jobba, knarkare, alkisar och  invandrare. 
Kortfattat om min egen resa var att jag efter flera överklagande till försäkringskassan var tvungen att söka pengar från försörjningsstöd.
Nu var jag helt plötsligt en person som inte kunde försörja sig själv och min dotter , inte hade en egen inkomst. 

Jag vill skriva om att leva på försörjningsstöd, allt ifrån skammen till idéer för att spara pengar.


Om du behöver ekonomisk hjälp så sök så fort som möjligt. Det brukar vara lång väntetid för att få komma och sedan tar det lång tid innan de beräknat allt.


Kan du få försörjningsstöd ?

Länken går till socialstyrelsens provberäkning för att man ska kunna se om man har rätt till att få försörjningsstöd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar